lördag 11 oktober 2014

Här bor vi nu

Vi har flyttat in, och på allmänhetens begäran - ja det är åminstone ett tiotal som frågat - så ska jag lägga upp lite bilder på hur vi bor. Det känns inte riktigt rätt att göra det, då inget ser ut som det ska eller som det är menat att bli. Varenda vrå i detta hus är halvfärdigt, jag skulle kunna sätta upp post-it lappar på väggarna och överallt med förklaringar om hur det är tänkt det ska bli... Det är inte färdigt än, inte på långa vägar! Men det fungerar att bo här, väldigt bra.


Kvisten - grundmålad ytterdörr, omålat golv (ännu), inga fönsterlister eller andra lister och den saknar sina platsbyggda bänkar som den ännu ska få. Men jag är riktigt nöjd med färgvalet till väggarna. 

Grovköket ser inte ut som det ska se ut i framtiden - men tvättmaskinen och den stora tvättkorgen som visade att den absolut inte är för stor. Den är full hela tiden. Här ska vi göra en hel del själva, när vi får tid, men det funkar så det finns sådant som kommer tidigare på prioriteringslistan. 

Ja, sovrummets ena hörn. Jag väntar av många anledningar på vindens, och därmed tv-rummets färdigställande. Den stora TV:n ser ganska malplacerad ut på den inte så lilla byrån, men den ser väldigt liten ut nu.


 En vägg av vårt lilla wcrum. Kommoden över 100 år gammal men i superfint skick, köpt i Purmo på loppisrace. Spegeln 1800-tal, men med nytt glas. Inte färdigt här heller, men närmare än i de flesta andra rum. 


Bilder från köket. Den fantastiska spisen, och högforsen. Kökssoffan som passar så bra och är så bra att ha...  trasmattorna som jag trodde jag hade tillräckligt många av men fortfarande alltför få. Jag har mycket att säga om hur köket ska bli, men med lite tur får ni följa med på förändringarna istället. Vi ska se, nu finns här lite glimtar från vårt hem iallafall :) 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar