lördag 1 februari 2014

En heldag vid bygget


Kesäkunto 2014, här kommer jag! Åtminstone om jag fortsätter arbeta i vedhopen framöver. Det känns bokstavligt talat i hela kroppen att jag stått x-antal timmar idag och kluvit, burit och staplat ved. Mycket ved har vi, bådar gott för framtida stunder framför den öppna spisen i köket, vedhällan Högfors och bastukaminen som troligtvis blir med vedeldning. Gubben min har inte varit till mycket hjälp, han har bara sågat sönder fler träd, så jag fått mer arbete. Inte heller Winston, som burit bort vedklabbarna i ungefär samma takt som jag staplat upp dem. Lär nog stå där många dagar ännu. Men det är ganska roligt också (ännu), och Winston kan vara med, vilket nästan bara är positivt. 

Under dagen fick vi besök av Kenneth, Heidi och Winstons bästis Bronzo. Bronzo som är en pinscher var snäppet större än Winston ännu för två veckor sedan när de träffades senast, men nu hade Winston växt om honom. Winston väger idag 20,1 kg, han blir troligtvis minst 10kg tyngre ännu, var ska det få rum?! Berta var också med idag, men hon satt helst i bilen med webaston på full effekt. Hon är lite frusen, men mest bortskämd. Som uppfostrad till soffprydnad är det inte lätt att hänga med i våra svängar. Som tur (tyckte hon) kom mamma och hämtade henne så hon fick fara hem och vila några dagar... 

Snöiga bilder från idag





 observera veden!


Winston hänger inte med Bronzo ännu, och lär nog aldrig göra det. Bronzo är kvickare än sitt eget huvud ibland. Iofs tror Winston att han är det också, men där är det nog tvärtom, han tänker att han hinner stanna i tid, men det gör han inte, vilket gör att man ibland träffas av en hund i ryggen eller benen (hände mig senast idag) och så hör man ett obeskrivbart ljud, det betyder typ "hoppsan" tror jag. 

1 kommentar:

  1. Det ser så härligt ut där! Blir roligt att vara mera närvarande OCH kunna se hur ni får det! Kram

    SvaraRadera