tisdag 28 januari 2014

en vecka sedan byggstart

Undertecknad har varit på välbehövlig timeout till Stockholm tillsammans med en vän, hälsat på andra vänner på den sidan potten samt hittat lite att fylla ut klädskåpet med. I nya huset kommer vi inte bara att ha klädskåp, utan också klädrum, alltså en walk-in-closet som det t.o.m. heter på ritningen, så det är väl bra att samla på sig lite. Det kan nästan räknas som inredning. 

Vi hann också till IKEA, världens största lär det ha varit. Dessvärre hade vi två av manligt kön i sällskapet, grejen med sådana är att för dem betyder IKEA endast köttbullar, så desto mer inspiration hann jag inte fånga, än mindre hann jag handla något. Det får nog ske på en annan resa, och då får jag nog ta herrskapet jag bygger huset med som sällskap i stället, han lär vara lite mera engagerad, mest kanske för att det är han som håller i plånboken...

När jag kom hem var det spännande att se vad som hänt på bygget....  tadaaaaa!






Det ser ut som ett hus, eller hur? Tänk, vårt HEM! Kan inte tro det på riktigt ännu. Nu kommer något att hända här hela tiden tills det är inflyttningsklart. Det kommer inte att ta evigheter längre. Det börjar också snart vara ett år sedan vi började leta en passande tomt att bygga huset på... På vårkanten i fjol cyklade jag och Joel omkring på skogsvägarna i området och såg denna plats, jag sa åt Joel, TÄNK om man kunde få köpa mark här, det skulle vara perfekt! Efter de orden var det lång väg kvar ännu, med många "nej det går inte" och vi började snegla på andra alternativ flera gånger... men det gick trots allt, tur man är envist lagd!

Berta & Winston hängde också på idag, som vanligt! Winston ska ju också börja bo här, och Berta hälsar på så ofta så det lär nog bli ett andra hem för henne också.



 Passfoto!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar