måndag 15 september 2014

Snart dags


Jag tänkte att jag kunde uppdatera bloggen nu, så här 4 dagar innan inflyttning. Det känns som att jag har en del att förklara, jag skulle ju uppdatera under hela byggets gång och nu plötsligt ska vi flytta in. Den enda förklaringen som finns är att jag inte haft tid, jag har byggt istället för bloggat. Den tid jag skulle ha kunnat lägga på att sitta vid datorn har varit alltför värdefull helt enkelt, så jag har prioriterat annat. Vi har byggt för fulla muggar, jag har börjat på nytt jobb och börjat i studera på nytt universitet, vi har två aktiva hundar som bara de kunde erbjuda ett heltidsarbete, om man ville. Klart man vill, men man får inte så mycket betalt, snarare tvärtom. Nå, nu var det ju inte det jag skulle skriva om, men det är förklaringen.

Vi flyttar på lördag. Det betyder inte att vi har färdigt, men vi har el, vatten, golv, tak, väggar, tapeter och mål på de flesta ställen. Hela vinden är dock ofärdig, kvisten har också en del kvar och i alla andra rum finns det nog saker att göra, men det går att bo, och vi får närmare till bygget. Jag kan inte riktigt förstå att det är nu det händer, det man gått och väntat och längtat efter i 1 år... det är snart 1 år sedan vi fick bygglov, men bygga började vi ju först i slutet av januari. 

Taskiga bilder tagna med datorns webcamera? Bra där, ni märker hur bloggmotivation 
finns i överflöd... 

På bilderna syns minsann halvfärdigheten vi lever med. Inga listar, en dörr (wc-dörren) forfarande omålad, pannlampa i brist på andra osv... Någon nämnde utgående från ett blogginlägg att vi verkar ha det så ordningsfullt på vårt bygge, så, nu ser ni sanningen och värre har det varit! Tyvärr ser lägenheten vi bor i just nu ut nästan likadant. 

Om jag känner att jag hinner/orkar innan jag prioriterar min sömn ikväll ska jag slänga in några bilder från telefonen, de är lite bättre än de från datorns kamera. Risk finns för att detta är sista inlägget här, men man vet ju aldrig. Därför tar jag tillfället i akt att önska alla inresserade välkomna hem till oss på Tallback! Men gärna får ni meddela före, åtminstone knacka och vänta på att vi öppnar innan ni kommer in, detta enbart p.g.a. våra hormonstinna unga, yra vakthundar, som inte vet ut eller in, speciellt inte när okända människor kommer. Vet vi om er på förhand förpassas hundarna på lämpligt avstånd. Vääälkomi!




2 kommentarer:

  1. Hittade hit till din blogg för några månader sedan, och har nu gått och väntat på ett nytt inlägg från dig, för att få veta hur det ligger till med ert byggande :) Bygger själv som bäst, men vi är bara i golvläggningsskedet ännu, så det tar ett tag innan vi kan flytta in. Förhoppningsvis ska vi ändå få flytta i år.
    Ser gärna mer från ert bygge om du vill lägga in fler bilder :)
    Lycka till i ert nya hem!
    /Heidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Vad intressant din presentation låter. Om du har en blogg får du gärna länka den åt mig, följer gärna er också :) Ska försöka lägga upp lite bilder nu som då...

      Radera